شرکت کیفیت پژوهان آریا


 شرکت کیفیت پژوهان آریا       www.kpairan.com


ایزو


            يك سازمان جهاني متشكل از سازمانهاي ملي استاندارد کشورهای مختلف می باشدكه درسال 1946 تأسيس شده است و       كارتدوين استانداردهاي بين المللي را بر عهده دارد


International Organization For Standardization   تشکیل شده است ازحروف اول سه کلمه (ISO)در واقع کلمه


که به معنی سازمان استاندارد جهانی و یا به عبارتی به معنی استاندارد جهانی برای سازمانها می باشد


فهرست استاندارد های قابل کاربرد در ایران که توسط سازمان استاندارد جهانی تدوین گردیده است به شرح زیر می باشد



ISO 9001:2008



ISO 14001:2004



OHSAS 18001:2007


ISO 17025:2005


ISO/TS 16949:2002


ISO/TS 29001:2003


ISO 27001:2005


ISO 10002:2005


ISO 22000:2005


ISO 13485:2003


ISO 10015


ISO 10007


(ISO) تاریخچه ایزو


در سال 1946 پس از جنگ جهاني دوم بيست و پنج كشور جهان طي ملاقاتي در لندن نسبت به تاسيس يك سازمان بين المللي براي


 استاندارد توافق نمودند كه به دنبال آن سازمان بين المللي استاندارد ایزو در سال 1947 رسماً تاسيس گرديد و در حال حاضر 120 كشور جهان از جمله ايران عضو اين سازماني مي باشند . از همان ابتداي كار اين سازمان با تشكيل كميته هاي فني به تدوين استانداردهاي گوناگون در زمينه هاي مختلف پرداخت و در ادامه كار در سال 1979 كميته فني سازمان بين المللي استاندارد به نام كميته تضمين كيفيت و مديريت كيفيت تشكيل گرديد كه هدف آن تدوين استانداردهايي براي تضمين كيفيت می باشد.
در سال 1986 اولين استاندارد مربوط به سيستمهاي كيفي با عنوان واژه شناسي كيفيت و تعريف مفاهيم و واژگان تحت شماره ایزو8402 منتشر گرديد . به دنبال آن در سال 1987 مجموعه استانداردهاي سيستم كيفيت تحت شمارههاي 9000 تا 9004 از سوي سازمان بين المللي استاندارد منتشر شده و در سال 1994 اولين ويرايش استاندارد منتشر گرديد و در سال 2000 نیز ويرايش اين استاندارد منتشر


 گردید وآخرین ویرایش این استاندارد تحت عنوان ایزو 9001ویرایش 2008تدوین گردیده است و قابل استفاده برای سازمانها می باشد


 تضمین کیفیت


 انجام فعاليتهاي منظم،برنامه ریزی شده و هماهنگ کلیه واحدها که مطابق دستورالعملهای مشخص وبا هدايت و كنترل مدیریت صورت می گیرد و در نهایت منجر به تولید و ارائه محصول یا خدمات با کیفیت به مشتری می گردد


مدیریت کیفیت


فعاليتهاي برنامه ریزی شده و هماهنگ جهت هدايت و كنترل يك سازمان از نظر كيفيت


سیستم های مدیریت کیفیت


 امروزه سازمانها،شرکت ها و بنگاههای اقتصادی به منظور تحرک و پویایی سازمان خود اقدام به ایجاد، اجرا و توسعه سیستم های مدیریتی می نمایند که سیستم مدیریت کیفیت ایزو 9001 از مهمترین آنها می باشد و دلیل این امر هم عمومی بودن این استاندارد


نسبت به دیگر استانداردها می باشد


تلاش هماهنگ و هدفمند کلیه واحد ها و فرآیندها در انجام بهینه فعالیتها از نظر کیفیت به منظوربرآورده نمودن الزامات و


خواسته های مشتری نتیجه یک سیستم مدیریت کیفیت اثر بخش می باشد


 


اصول هشتگانه مدیریت کیفیت


Customer focus الف)مشتری محوری



 سازمان‌ها برای فروش محصولات و خدمات خود به مشتريان‌ وابسته‌ هستند و لذا بايستي‌در جهت برآورده نمودن الزامات و خواسته های بیان شده و بیان نشده آنها تلاش نموده و همواره در جهت جلب رضایت آنها تلاش نمایند‌ .


 


 ب)رهبری Leader shipe


 رهبران‌ وحدت‌ مقصد و جهت‌گيري‌ سازمان‌ را ايجاد مي‌كنند. آنان‌ بايستي‌ محيط‌ درون‌ سازمان‌ را به‌ نحوي‌ پديد آورده‌ و برقرارنگهدارند تا افراد بتوانند در دست‌يابي‌ به‌ اهداف‌ سازمان‌ به‌ طور كامل‌ دخيل‌ شوند.


 ج‌ – مشارکت کارکنانInvolvement Of People


کارکنان در سازمانها در هر مرتبه شغلی كه‌ باشند جوهره‌ سازمان‌ هستند و مشارکت آنهادر تصمیم گیریها از طریق ارائه پیشنهادات به حرکت سازمان در رسیدن به اهداف بلند مدت کمک خواهد نمود.


 د)رویکرد فرآیندی Process approach          


در این رویکرد به بخشهای داخلی سازمان یعنی واحد ها که هر کدام مسئولیت انجام بخشی از فعالیتها را بر عهده دارند به عنوان یک بر روی ورودی و تبدیل آن به خروجی می باشد و در واقع ورودی هر (process) فرآیند نگریسته می شوند که وظیفه آن انجام کار


فرآیند می تواند خروجی فرآیند بعدی و خروجی فرآیند قبلی می تواند ورودی فرآیند بعدی باشد و کلیه فرآیند ها دارای ارتباط مشخص و تعیین شده می باشند 


system approachر)رویکرد سیستمی


  َ شناسایی،کنترل و مدیریت کلیه فرآیند های یک سازمان به عنوان اجزاء تشکیل دهنده کل سازمان به عنوان یک سیستم کامل و جامع دویکرد سیستمی می باشد که با افزایش کارایی و اثر بخشی تک تک اجزاء بهره وری کلی سیستم افزایش می یابد و موجب افزاریش رضایتمندی مشتریان می گردد


continual improvement ز)بهبود مستمر


تعهد مدیریت به بهبود مداوم فرایندها،محصولات و کل سیستم باعث افزایش کیفیت محصول و خدمات شده و در نتیجه موجب رضایت مشتریان می گردد و لازم است به عنوان یک فرهنگ در کلیه سازمانها مورد توجه قرار گیرد


Factual approach to decision makingو)تصمیم گیری واقع بینانه در تصمیم گیری


در این رویکرد مدیران سازمانها به منظور جلوگیری از ایجاد بحران و همجنین اتخاذ تصمیمات   صحیح اقدام به تجزیه و تحلیل داده ها نموده و تصمیم گیری می نمایند


ح‌ – روابط‌ سودبخش‌ متقابل‌با تأمين‌كننده‌ Mutually benifical supplier relationships


سازمانها‌ و تأمين‌كنندگان‌ ‌ به‌ هم‌ وابسته‌ می باشند و ایجاد رابطه‌ سودبخش‌ متقابل‌ بين‌ آنها باعث افزايش‌ توانايي‌ هر دو طرف           در ایجاد رشد و تعالی‌مي‌گردد


راهنمای استقرار سیستم مدیریت کیفیت


برای استقرار هرنوع سیستم مدیریتی نیاز به شناخت فرآیندهای آن سازمان می باشد که مهمترین این فرآیند ها فرآیند اصلی یا همان موضوع اصلی فعالیت شرکت می باشد،مثلآ فعالیت اصلی یک شرکت قطعه سازی،تولید قطعات به سفارش مشتریان می باشدو فعالیت یک شرکت بیمه ارئه خدمات بیمه ای به مشتریان می باشد.


پس از شناسایی فرآیند اصلی اقدام به شناسایی فرآیند های مدیریتی و پشتیبانی می نماییم و سپس اقدام به تهیه فلوچارت یا روش اجرای بهینه انجام آن فرآیند می نماییم و همچنین شاخص های را برای تعیین وضعیت عملکرد آن فرآیند تعیین نموده و پس از آموزش انجام آن فعالیت به مسئول مربوطه آن فرآیند عملآ شروع می گردد و دیگر فرآیند ها نیز به همین صورت به صورت مدون در خواهد آمد.


ممیزی داخلی:


پس اجرای کلیه فرآیند ها در دوره های تعییین شده اقدام به پایش واندازه گیری کلیه فرآیندها تحت عنوان سیستم می نماییم و یکی از این پایش ها انجام ممیزی داخلی می باشد که توسط افراد آموزش دیده و در دوره های معمولآ شش ماهه توسط کارشناسان داخلی (شخص اول) انجام می گردد.


انواع ممیزی:


ممیزی شخص اول: که توسط کارشناسان آموزش دیده داخلی انجام می گردد.


ممیزی شخص دوم:توسط مشتریان و طرفهای ذینفع و یا نمایندگان آنها صورت می گیرد


.(CB) ممیزی شخص سوم:توسط شرکت های گواهی دهنده


مشاور ایزو


 مشاوران ایزو شرکت ها یا افرادی هستند که دارای دانش،تجربه و توانایی لازم در زمینه پیاده سازی،آموزش و استقرار سیستم های


مدیریتی می باشند و به سازمانها،شرکتها و موسسات اقتصادی و خدماتی در ایجاد سیستم های بهینه مدیریتی و همچنین اخذ گواهینامه های مربوطه (ISO)یاری می رسانند.


شرکت کیفیت پژوهان آریا به عنوان یکی از شرکت های پیشرو،پویا . متعهد به اصول اخلاقی در زمینه مشاوره ایزو ، آمادگی خود را به منظور پیاده سازی،آموزش و اجرای سیستم های مدیریتی تا اخذ گواهینامه مدیریتی در کلیه سازمانها،ادارات،شرکت ها ، کاگاههای تولیدی و غیره اعلام میدارد و درزمینه های ذیل خدمات مشاوره ارائه می نماید


 



 


مشاوره ایزو 14001


مشاوره ایزو 22000


مشاوره ohsas


مشاور ims


مشاورhse


مشاور haccp


مشاورایزو 27001


مشاور ایزو 29001


مشاور ایزو 10002


مشاور ts


مشاور ایزو 9001


مشاور iso/ts


آموزش الزامات ایزو 9001


آموزش الزامات ایزو 14001


آموزش الزامات ohsas 18001


آموزش الزامات hse


آموزش الزامات ایزو 22000


آموزش الزامات ایزو 10002


آموزش الزامات ایزو 27001


آموزش الزامات ایزو 29001


آموزش مستند سازی ایزو 9001


آموزش مستند سازی ایزو 14001


آموزش مستند سازی ohsas 18001


آموزش مستند سازی ims


  با تکمیل و ارسال فرم درخواست مشاوره از مراحل و هزینه های استقرار استاندارد مدیریتی مورد نظر خو آگاه می گردید


فرم درخواست مشاوره










 



 



 



 



 



 



 

نظر شما در مورد این نوشته چیست؟

در پایین مشخصات خود را پر کنید یا برای ورود روی یکی از نمادها کلیک کنید:

نماد WordPress.com

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری WordPress.com خود هستید. خروج /  تغییر حساب )

تصویر توییتر

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Twitter خود هستید. خروج /  تغییر حساب )

عکس فیسبوک

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Facebook خود هستید. خروج /  تغییر حساب )

درحال اتصال به %s


%d وب‌نوشت‌نویس این را دوست دارند: